Cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem

1.Ciekawość - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem

2.Oryginalność - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem

2.Profesjonalizm - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem4.Zasób słów - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem5.Wszechstronna wiedza - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem6.Rzetelność - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem7.Ortografia- cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem8.Terminowość- cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem9.Elastyczność- cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem6.Rzetelność - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem

 

Rzetelne wykonanie usługi - cechy copywritera Texstera

Opublikowany 2015/05/06

6. Rzetelność - cechy copywritera, jak zostać copywriterem, co jest potrzebne by zostać copywriterem

 

R

jak Rzetelność

cecha charakteru świadcząca o precyzyjnościdokładności i poprawności wykonywanych zadań. 

  • Treść
  • Wiarygodne źródła
  • Układ
  • Błędy
  • Forma prezentacji
  • Terminowość

 

 

Profesjonalny Copywriter musi za każdym razem rzetelnie podchodzić do tematu. Bez względu na to, czy pisze precle, czy wartościowe artykuły. Grunt, żeby spełniały wymagania klienta i były pisane poprawną polszczyzną.

 

 

Na co należy zwrócić uwagę przy rzetelnym wykonaniu zlecenia?


1. Treść

Pisząc na zadany temat Copywriter musi posiadać ogromną wiedzę o opisywanej dziedzinie. Musi wiedzieć o czym pisze i przede wszystkim, jak to zaprezentować w swoim artykule. Jego teksty muszą być wartościowe, pouczające i w pełni wyczerpujące temat. Nawet jeśli podjął się pisania precli. W przypadku tworzenia haseł reklamowych winien wiedzieć do jakiej grupy klientów ma trafić jego przekaz. Zanim podejmie się pisania każdy fachowy Copywriter musi chociażby w głowie naszkicować sobie plan, według którego opisze temat. Już na wstępie musi sobie odpowiedzieć, jak dobrze zna daną tematykę i co będzie musiał się douczyć.


2. Wiarygodne źródła

W wielu przypadkach posiadana wiedza jest niewystarczająca do opisania podanego tematu. Dlatego koniecznym jest poszerzenie wiedzy o niezbędne zagadnienia, terminy. Rzetelność polega na posiłkowaniu się danymi pochodzącymi z wiarygodnych źródeł. Należy zatem sięgać do informacji pochodzących z encyklopedii naukowych, fachowej literatury, z rządowych stron internetowych. Ważne, by dane były wiarygodne i odpowiadające rzeczywistości. Należy unikać niepewnych źródeł. Lepiej w ogóle nie podawać wątpliwych danych niż narazić się na nierzetelność i utratę wiarygodności.


3. Układ

Wiedząc już, co ma się znaleźć w pisanym artykule należy skrupulatnie podzielić go na trzy części. W każdym pisanym tekście powinien znaleźć się

  • wstęp
  • rozwinięcie
  • zakończenie

Wstęp powinien krótko wprowadzić w tematykę i zachęcić do dalszego zgłębienia treści. Rozwinięcie powinno wyczerpywać temat. To w nim umieszcza się słowa kluczowe i najistotniejsze dane. Zakończenie jest krótkim podsumowaniem wytoczonej na wstępie tezy. Krótką odpowiedzią na postawione na początku pytanie. Każdy tekst, nawet precel musi składać się z podanych części. Dzięki temu spójnie przeprowadza się czytelnika od początku do samego końca. Oczywiście przytoczona reguła nie ma zastosowania w przypadku tworzenia sloganów reklamowych.


4. Zadane kryteria

Rzetelny Copywriter musi w pełni spełnić oczekiwania klienta. Jeśli otrzymał konkretne wytyczne od zleceniodawcy, to nie może sobie pozwolić na ich pominięcie. Wszystkie zadane słowa kluczowe wraz z zadanymi odmianami muszą być płynnie wkomponowane w treść artykułu. Trzeba zwracać uwagę, czy tekst ma być specjalnie formatowany, czy ma uwzględniać wypunktowania, pogrubienia, użycie nagłówków. Wszystkie te sprawy trzeba dokładnie omówić przed przyjęciem zlecenia. Wszelkie niejasności muszą być rozwiane na samym początku a nie wyjaśniane po oddaniu artykułu.


5. Sprawdzanie błędów.

Żadem szanujący się Copywriter nie pozwoli sobie na zepsucie opinii przez błędy ortograficzne, czy niepoprawną składnię. Dlatego każdy tekst należy pisać w programach sprawdzających ortografię. Po napisaniu tekstu bezapelacyjnie trzeba go przeczytać. Szczególnie jest to ważne, gdy pisze się teksty z synonimami. W tym przypadku należy zwracać uwagę nie tylko na ortografię, interpunkcje, czy składnie. Trzeba także sprawdzić poprawność użycia specjalnych znaków, które odczytuje mieszarka synonimów oraz sensowność zastosowanych alternatyw.


6. Forma prezentacji

Rzetelny Copywriter zwraca uwagę nie tylko na treść i jej poprawność gramatyczną. Dba także o formę prezentacji. Stara się odpowiednio podzielić tekst, użyć specjalne formaty, pogrubienia. I w tak dopieszczonej formie przesyła napisany artykuł do zleceniodawcy.


7. Terminowość

Istotną sprawą przy rzetelnym realizowaniu zlecenia jest oczywiście terminowość. Szanujący się Copywriter zawsze dochowuje terminów. Najczęściej stara się wykonać zadania przed wyznaczoną datą. Dzięki temu pokazuje zleceniodawcy, że z zaangażowaniem podchodzi do zadania oraz, że szanuje cenny czas klienta.

 


 Co najbardziej przykuwa Twoją uwagę...

forma prezentacji tekstu, obraz, czy może treść zamieszczona na moim blogu?

Podaj swoją kolejność ważności a na pewno wezmę to po uwagę przy tworzeniu kolejnych tematów.

 

 

 


Apel o zdrowieZdjęcie Tekstera - Copywriting, Copywriter SEO, Pisanie artykułów, tekstów, precle, zaplecze, katalogi

W marcu 2015 roku zostałam zarażona internetowym wirusem. Straciłam 5 liter, więc przeniesiono mnie 05.05.2015 do KAIVO. Natrętne myśli każą mi pisać o każdej porze dnia, dla siebie (kaivo) dla innych (texster). Stale piszę. Stan chorobowy narasta. Ten tekst powstał w urlopie i to o 5 rano. 
Jedynym lekarstwem jest CZYTANIE. Jednak moja ulubiona książka (WK7S) została zakodowana. Tylko komentarz na forum odsłania kolejne jej zdanie. 
Dlatego proszę o pomoc w zdobyciu lekarstwa. Potrzeba kilka tysięcy komentarzy, by ozdrowieć. 
Skomentuj mój apel, bloga, co tylko chcesz. Każdy wpis, przybliży mnie do zdrowia.

Elisabeth Kaivochats

Polityka dotycząca plików cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?